// Strawberry Cupcake


Hello World! Im Amy/NAS. Was born on 15 Disember 1996 in Hospital Kota Tinggi, Johor Bahru. I was in form 5 and taken pure science. Are addicted to the camera and the colour pink. I'm searching for my strength with the help from Allah. (Y)




► My Biography
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una

My Wish ♥
♥ Berjaya dalam hidup di dunia & akhirat
♥ DEAN LIST FOR EVERY SEM
♥ Tinggi. HAHA
♥ My Mr Perfectionist


Older Post | Newer Post
Please stay out of my life, anonymous!
Wednesday, 5 June 2013 | 12:59 pm | 1 Sweet Cupcake
Long time I haven't been here. On my beautiful site. Hehehe
Let's start. Ehem. 
First, Im sorry for my harsh words. Jgn marah. Jgn melenting.
Ni blog aku. Tempat aku meluahkan segala rasa pahit, manis, tawar, masin & whatsoever.
Aku pernah terfikir, kenapa lambat sgt aku sedar semua ni.
Sampai 1 hari, aku terpaksa tahan kaki aku
dari terus menapak ke satu
tempat di mana di situ byk kenangan yg aku dgn dia dah cipta. 
Di situ byk kenangan yg aku dgn dia semadikan.
Tak mungkin semudah tu aku lupa.
T A K!
Kalau bab bab mcm ni, memori aku kuat.
Kau format byk kali pun, file-file dalam card reader kepala aku ni
tetap akan backup balik.
Kau cuci pakai kapur barus pun, belum tentu boleh hilang.
Berkilat, bersinar, berkilau-kilau.
Dan aku? Minta jadi pesakit amnesia sementara pun belum tentu dapat.
Argggggh merepek!
Degil nauzubillah.
Jadi KAU, KAU dan KAU.....
Tak pyh nak tunjuk lagak sgt sampai perlu cakap besar
seolah-olah dunia ni kau yg punya.
Tak cukup lagi kau tortured minda, hati & perasaan aku?
Yg kau sesuka hati sesedap flavour je nak taburkan
 sedikit demi sedikit penderitaan atas badan aku ni.
Kau ingat aku kuat?!
Hey, kau. Kau ingt kau siapa haaaaa?
Kau tak kenal aku kan. Tak pyh la busybody pasal aku.
Aku tak menyibuk hal kau pun.
Kau tak tengok aku mengamuk lagi.
Tapi aku..
Aku memang tak pandai nak marah org. Nanti aku gelak.
Gelak seboleh-bolehnya. Gelakkan diri aku sendiri.
Kau mesti tahu sebab apa kan? Sebab aku ni bodoh.
Mudah sgt kesiankan org. Mudah sgt jatuh hati nak buat baik dgn org.
Arggggh, lantaklah! Aku bukan buat benda yg salah.
Hahaha sebab tu aku sering ditindas. Ditindas seperti hamba abdi
dan dikurung di satu tempat di mana tempat tu sgt menakutkan.
Sampai aku rasa mcm tanak hidup :'( TAKUT!
Hm, kesian aku. Kau apa tahu? Kau bersenang-lenang, menari-nari di atas penderitaan org lain.
Tapi kau lupa 1 hal. Kau lupa pada hukum karma.
Eh tak, aku tak percaya pada hukum karma.
Aku cuma percaya pada balasan Allah.
Karma is only for Buddha ;)
Takpe, aku diam. Aku sabar lagi.
Sebab aku tak berhak nak hukum kau. 
1 hari nanti baru kau sedar apa yg aku cakap hari ni semuanya betul.
Aku tak paksa kau percaya tapi aku yakin 1 hari nanti kau mesti sedar.
Kalau betul, aku tabik spring dgn kau.
Kau? Sini kejap.
Kau rasa kau dah cukup hebat boleh buat macam ni? 
Hey kemon kemon~~
Ohokay. Aku faham setaaaaaaan.
Aku tanak la mencarut cakap kasar kasar ni.
Tapi aku tahu mesti kau dah terpengaruh dgn makhluk tu kan?
Kau tak nampak aku kat sini he?
Kau tahu tak kenapa aku tanak lupakan semua kenangan yg aku dah simpan
bertahun-2 tu?
Yg aku dah lalui sampai aku rasa nak muntah colourless kes masa tu
aku bahagia nak mampos?
Nak tahu? Alaaaah kalau tanak tahu pun, aku nak bagitahu jugak. *evil laugh*
SEBAB AKU NI SEORANG PENYIMPAN KENANGAN YG SETIA.
SEORANG PENYIMPAN KENANGAN YG TEGAR.
Sebab aku tahu.
Aku sedar.
Kenangan pertama takkan sama dgn kenangan yg seterusnya.
Meh sini aku nak
petik sikit kata-kata yg aku dapat dari seorang insan yg aku rasa
dia ni kuat gila ah. Walaupun pada luaran nampak dia ni
macam ew, menyampah aku.
Tapi..
Sebenarnya dia la org paling kuat.
Pada hakikatnya, takde  sorang pun tahu tiap tiap malam
sebelum tido dia mesti refill dulu air mata yg sebelum ni habis kes manusia manusia macam kau ni ah!
'KENANGAN TAKKAN BERULANG PADA HARI YG SAMA, TARIKH YG SAMA
& PADA MASA YG SAMA'


Sekarang kau faham kan?!
Kau tak pernah nak sedar semua tu pun.
Kau buat aku half mati half hidup dgn sikap busuk hati kau ni.
Goodjob babe! Well done!
Tak payah nak busuk hati sgt lah dgn org. Jd talam dua muka.
Ehem, depan saya baik.
Belakang saya? Puuuuih.

So, this is my life. I am both happy and sad, and I'm still trying to figure out how that 
could be.

I just want to live my life to the fullest.

Ignore the negative vibes, less hatred, life simple, give more and expect less. I think jealousy is an unnecessary feeling. I don't really understand. As long as we have food to eat, we can live, that's good enough right? But people keep wanting more and more. How should I put it? I do want to enjoy life. :)

Till then. Assalamualaikum.
Publish!