// Strawberry Cupcake


Hello World! Im Amy/NAS. Was born on 15 Disember 1996 in Hospital Kota Tinggi, Johor Bahru. I was in form 5 and taken pure science. Are addicted to the camera and the colour pink. I'm searching for my strength with the help from Allah. (Y)




► My Biography
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una

My Wish ♥
♥ Berjaya dalam hidup di dunia & akhirat
♥ DEAN LIST FOR EVERY SEM
♥ Tinggi. HAHA
♥ My Mr Perfectionist


Older Post | Newer Post
Aturan hidup
Saturday, 17 January 2015 | 3:52 pm | 0 Sweet Cupcake
Fuh selama ni diam duk ternak eye luggage berkilo2.
Oh ya, its been a long time too ive not been here, On my cute site. Hehe

Actually, i dont have any reference utk menceritakan tentang pengalaman aku.

Kata orang: Kalau tidak pernah menangis, tahukah bagaimana rasa air mata?
Masin, manis, sejuk atau panas? Kalau tidak pernah
kehilangan, tahukah apa rasa mempunyai? Setiap kehilangan itu
menyedarkan kita, Jika tidak ada kematian, tentu saja tidak 
ada keinsafan. Manusia akan terus hidup dalam nafsu dan hancurlah
dunia ini, Setiap sesuatu yg terjadi, jangan dilihat pada luarannya,
jangan dilihat pada kehilangan. Tapi dilihat di sebalik
kehilangan itu, Allah menjadikan manusia, haiwan yang boleh bercakap dan berakal. 
Dalam Al-Quran juga disebut berulang-ulang, hanya mereka yg mahu 
menggunakn akal fikiran, itulah hikmahnya.



Tepat 26.11.2014, aku dikhabarkan oleh ibu aku bahawa nenek telah
pun kembali ke rahmatullah. Rasa sebak dan tak percaya
masih ada dalam diri sehingga hari ini.

Memang perit nak melalui masa ujian tu. Manusia lain hanya dapat
berkata sabar tapi bahu yg memikul merasa beratnya.
Beratnya kehilangan org yg disayangi.
Orang yg sentiasa bg aku nasihat. Bg aku semangat dalam diam.
Nenek, kakak rindu nenek. Sangat2. 
Rasa ini tak dapat dibendung lagi.
Nenek, kakak tahu nenek dah tenang di sana.
Kakak doakan nenek sejahtera di alam sana & ditempatkan di kalangan 
orang-orang yg beriman. Aamiin



Syukur. Sebelum arwah pergi, aku sempat jenguk arwah di hospital.
Berbekalkan kekuatan yg ada, aku tahan air mata dari merembes jatuh di hadapan arwah.
Dengan harapan, moga2 arwah nenek lebih bersemangat utk sembuh
bila tgok cucu2 dia. 

Aku athu, sehebat apa pun yg kita rancang, sehebat apa pun alatan yg digunakan
doktor utk menyembuhkan arwah,
tetapi andai Allah tidak mengizinkan,
maka tiada siapa yg dapat mengubahnya.

Kerana aku tahu. Perancangan Allah adalah yg terbaik :')


Aku tahu, Sabar itu kunci kepada ketenangan hati dalam
menghadapi ujian. Sampai masa ujian itu akan berlalu dan semua
orang akan nampak hikmahnya. Allahu

Tidak lama setelah nenek pergi, pada hari yg mulia, 1.1.2014, malam jumaat.
Aku dikejutkan lagi dgn berita kematian sepupu aku.
Nur Arissa Amani. 
Arwah nenek baru sahaja pergi dalam masa 38 hari pada waktu itu.
Dan, selepas itu.
Kamu pula sayang.
Allah lebih menyayangi kalian.

Memang berat utk terima semua ini. Tp betul kata orang.
Kalau tak pernah rasa kehilangan, tahukah apa rasa mempunyai?

Semoga Allah memberkahi hidup kalian.

Aamiin Allahumma Aamiin :')