// Strawberry Cupcake


Hello World! Im Amy/NAS. Was born on 15 Disember 1996 in Hospital Kota Tinggi, Johor Bahru. I was in form 5 and taken pure science. Are addicted to the camera and the colour pink. I'm searching for my strength with the help from Allah. (Y)




► My Biography
► My Friends
► My Diary






Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una

My Wish ♥
♥ Berjaya dalam hidup di dunia & akhirat
♥ DEAN LIST FOR EVERY SEM
♥ Tinggi. HAHA
♥ My Mr Perfectionist


Older Post | Newer Post
Happy Birthday, mate.
Wednesday 10 June 2015 | 8:55 pm | 0 Sweet Cupcake


        Hi semua. *lambai lambai tangan sambil jalan macam miss universal. Ala ala model gituuu* Rindu gua tak? Gua tau gua dah lama tak muncul dalam ni dan gua memang 200% yakin lu semua rindu akan cerita2 gua walaupun dah byk post yg didelete wahaha. Gua tau tu. takpe untuk menghargai lu orang punya rindu terhadap wa, meh wa kasi muah ciked :* gua rindu lu gak.

                         Macam gangster lak gua tetiba nak guna gua lu dgn lu orang. Okay lah gua tukar.
                                                       *jadi transformer jap*

                                                               TADAAAA!

                                                    KAHKAHKAHKAH dah kau semua senyap.

            Macam panjang sgt je introduction aku tu. Tapi aku tengok intro dengan tajuk kat atas tu tak sama langsung dengan apa yg aku nak cakap. HAHA! Okay tak sebenarnya aku nak cerita pasal partner in crime aku dekat kptm kl ni. Eh tak. Eh entahlah. Kau baca je lah apa aku nak cerita. Banyak songeh pulak *gelak sampai kuor ayaq mata* Sebelum aku cerita, wajib la kau tengok muka partner in crime aku kan. Pasaipa aku gelarkan dia partner in crime? Empph ko ni pun satu satu ah. Aku tak sempat cerita pape dah sibuk tanya tu tanya ni. Eh?


Ni haaa. Nama dia Zaiton Sameon. "Oh hebat kau mirrrr ada kawan penyanyi" 
"Mana kau jumpa dia weh?" "Eh jap. Bukan Zaiton Sameon tu penyanyi zaman dulu ke? Tak sama pun. Kau tipu kitorang eh?"

Eh eh eh jap. Aku nak tanya. Aku tak habis cakap lagi. Yg korang buat andaian sendiri tu pesal? 
                             Tu lah orang dah suruh sabar taknak. Padan muka hangpa semua.
                                                Huh *gigit bontot sengsorang*

                                    HAHAHAHAHA jap aku nak gelak. Apasal jauh sangat ni aku melencong?
Tak. Sebenarnya eton tu aku yg bg nama tu kat dia. Entah mcm mana tah boleh terkeluar nama tu.
                         Ada ke bg aku nama Raju? Hitam sgt ke aku ni? Hukhuk *racist sgt tu*

Tapi nama dia senonyeee Layla Salikin bt Razali. Tp aku cam rasa best nama Salikin tu so aku pggil dia nama tu. Kadang2 bila aku rasa malas sgt, Kin je. Tak pun, aku ketuk lantai. Bukan apa sgt. Dia leka dgn social network dia, gedebuk gedebak gelak sorang2 *aku macam dah terfikir lpsni kalau buat lagi aku hantar kat TANJUNG RAMBUTAN. Wahaha* So kalau aku panggil pun, bukan dia nak nyaut. Haha. 

                                  Ok baiklah. Mari kita melangkah ke fasa seterusnya. Sebenarnya kan. Harini pun dah 10 hb. Yg aku nak cerita pulak pasal birthday minah ni haa. Birthday minah ni 13.5 hritu. Tapi disebabkan kesibukan yg melampau, pulak tu masa birthday dia tu exam literature *gelak guling-guling* (HAHAHA tak aku gurau), so aku memang tak sempat nak post pasal ni. *eleh cerita lain pun aku tak sempat cerita sebab busy sgt. tp 5 bulan kemudian dan seterusnya baru aku nak free, mmg alamatnya aku lupa terus apa aku nak post dalam ni*

                                Dah nak dekat sebulan birthday minah ni lepas. Dalam pada aku happy2 ni, belum tentu dalam pun happy. *aku dah start nak berdrama* Tapi baru hari ni sempat nak type menype depan lappy ni haa. Okay camni. Aku start dgn kronologi je lah. Aku shortkan sikit sbb aku rasa dah panjang gila bahabi aku punya intro. Lepas intro, intro. Lps tu main purpose. Contentnya belum. Mesti korang dah gigit jari kan? Hahaha namo namo.



12.5,2015 11.59pm
- Aku tak sure jam tu betul ke tak tapi masa aku tengok tu sesaat lagi nak pukul 12 pagi. Bukan 1 minit tau. Dalam bilik masa tu ada aku, Salikin & Nisa. Aku sebenarnya bukan tgh study pun. Relax jap sbb tgh menunggu detik nak wish birthday dekat si Eton ni. Nisa pulak aku tengok tgh hafal pebenda tah. Dgn kertas penuh tp yg bacanya satu ayat je. Hahaha adeii nisa nisaaa. kalau si eton pulak, aku rasa tgh bertwitter laa kot since aku tengok asal dia gelak mesti twitter. Asal twitter dia gelak. Eh? Kalau tetiba nangis tu mungkin sbb twitter dia terbako. Hahaha. Soryyy ton. Wa takde niat. Watlek. Wa gurau je. Macam tak biasa. *mungkin satu hari nanti kalau lu terjumpa blog wa kan* Haaaa okay. Lepastu kan, tgh aku asyik mengedit gambo dan dah nak send dah pun, tetiba dtg hosmet2 aku yg lain nyanyi lagu birthday. Aku mcm frust jugak sbb bukan nak ajak aku nyanyi sekali dr luar tu kan. HAHA! Tapi takpa aih, apa susah aku ikut tepuk sekali lpstu aku nyanyi. Tp mcm tak bunyi pape pun. HAHAHAHAHHHA.

13.5.2015 12.30 am
- Kitorang sambung study balik. Literature bruh. Tapi semangat aku nak study tu macam melayang sbb haih mcm2 dalam fikiran aku. Tak lama lpstu Kin ajak aku tido. Lps dah belek2 utk kali terakhir malam tadi, aku pun tido. ZZZZZZZZZ ~

13.5,2015 6.40 am
- Bangun solat subuh. Mandi. Siap2. 

13.5.2015 8.10am
- Bergerak pergi lrt. Tapi aku berdua je dgn Salikin. Mmmm.. Macam pelik sbb kena tinggal. HAHA! Tapi lek je lah berdua lebih baik orang kata. Kahkahkahkah. Alah pompuan pompuan. Bukan aku dgn bf aku lulzzzz. Lpstu sampai kolej (8.40 camtu kot aku anggar sbb tggu train lagi, jalan kaki lagi). Dan kitorang pun buat laa revision terakhir sebelum masuk dalam exam hall *exam start pukul 9*

13.5.2015 10.30 am
- Aku pun keluar lah terkedek-kedek dari exam hall lepas dah siap jawab. Lpstu aku cari Salikennnn si birthday girl. Lpstu aku tanya "hang nak pi mana?" *ok tak aku tipu* "jom. nak gi mana?" Lepastu aku lupa dia jawab apa. Haha. Dasar pelupa kuasa 400. Mmm, tak lama lpstu dot dot dtg cakap nak pegi beli kek dengan dot dot. Okay aku pun oraitt ok set. 

13.5.2015 11.00 am
- Bergerak menuju ke train pergi klcc. Lpstu dott ws cakap balik lambat sikit. Yahhhh maksudnya dorang nak buat surprise. Aku okay ja laa. Mungkin dorang nak beli dulu lpstu nanti mintak duit dgn aku & nisaaa. Dah sampai klcc nisaa ws tanya aku kat mana. Alamak aku dah cuak takut nisa balik sengsorang. Emph betul tekaan aku. Tak putus-putus aku cakap kat nisa hati hati doa dalam hati semooo. Aku takut lah! :'( 

13.5.2015 11.30 am
- Awal lagi ni taktahu nak buat apa. Mereput je kat klcc. Masih berbaki byk waktu sebelum pukul 6. Okay konon decide nak pegi seoul garden nak bagi masa berjalan. Okay tak jadi takyah sbb minah tu pun tanak. Aku ajak tengok wayang *tak ingat cerita apa* . Cerita tu dalam 2.45pm

13.5.2015 4.30 pm
- Gerak balik rumah. Tapi sebelum tu nisa ws aku cakap dia sedih. Aku faham. Faham sgt. Dah sampai, kitorang melepek bertiga dalam bilik. Tak lama, dott masuk tanya aku serprais apa kt eton. Aku tak jwb sbb aku tau hancur. Kin pun mesti tak expect cani kan. Sorry mate. Wa takde dlm list plan dorg. :'c Paling tertusuk dalam hati aku bila dott cakap 'kesian bff myra buat camtu'. Aku taknak cite lebih detail. Biar aku je tau :c

13.5.2015 6.00pm
- Dott ajak kitorg turun pool. Cam biasa aku teman je. Si birthday girl tetap berpegang teguh taknak mandi dan tetap dgn kemejanya. Dah turun kat simpang tu *aku taktau panggil apa* haha, dorang semua happyyyyyyyy birthdayyyyyyy laylaaaaaaaaaaaaaaaaa. Aku pun sekali lah! Haha. Lpstu bergerak ke kolam nak celebrate. Lpstu si Kin nak kena tolak *mungkin si penolak tetiba ideanya muncul lepas tgk Salikinn berjalan di kaki kolam*, tapi si mangsa sempat lari. Kau tahu dia lari tu dia buat apa? Buang selipar. Hahaha. Mcam dah tau nak kena tolak. Lpstu memang gedebuk masuk kena tolak dgn niwsaaaa. KAHKAH! 

13.5.2015 6.15pm
- YES kin tak hidup. Bukan yes happy kin tak hidup. Budu apa. Pang kang! YES tu internet tu. Tercebur masuk dalam air. Tak sempat diselamatkan tp lepas beberapa hari alhamdulillah elok balik. Masa dorang ajak kin makan kek yg dorang dah beli, makan dominos, aku senyap sbb aku tak sumbangkan pape. Bukan aku taknak tapiiiii hmmm hanya nisaaaa sorang yg faham sbb dia pun alami benda yg sama. Tapi aku segan la kan. Masa kin suh makan pizza, aku amek makan sumbat sayur masuk perut walaupun aku tak makan pijaa hahaha. Demi menjaga hatimu, teman :'(((



                                    Lepastu aku senyap sampai malam tapi depan semorang aku happy jaaa HAHAHA. 

                      Lek. Simpan sikit pangai dak2 nak sedih depan org. Aku happy kalau kawan aku happy. Sedih takyah tunjuk. 

                               Eh tapi en aku ada plan aku sendiri utk aku. Utk aku pulak. Utk dia laa. Hey utk dia hey!!! Present pun baru je sampai dari obersea. Hahaha. Japgi aku upload. Alamak tak rajin la pulakkkkk! Tak boleh. Nama pun present. Tuan tanah jelah boleh tgk hukhuksss :p



Okay lah aku macam dah dapat aura tu yg korang semua dah tersengguk-sengguk baca aku punya entry. Kalau diikutkan aku ni, memang byk lagi aku nak story mory. Al maklum bukan selalu aku dapat bermaharajalela dalam blog sendri nih. HIHIHI mak ko hijo *alamak*. Takde aku gurau je. Nak lagi pedih? Mak ko rosmah. KAHKAH kbye. Gua sayang lu semua. Muah kidddd :*